Aukioloajat  |   Vastaanotto 020 798 4202   |   Myynti 020 798 4222

Tiedote - Santasport Lapin Urheiluopisto ja Suomen Suunnistusliitto ovat solmineet yhteistyösopimuksen hiihtosuunnistuksen maajoukkuetoimintaa koskien

Artikkelin sis√§lt√∂:

Tiedote 11.6.2018

Santasport Lapin Urheiluopisto ja Suomen Suunnistusliitto ovat solmineet yhteisty√∂sopimuksen hiihtosuunnistuksen maajoukkuetoimintaa koskien. Sopimuksen allekirjoittivat Santasport Lapin Urheiluopiston tulosaluejohtaja Heikki Keskitalo ja Suomen Suunnistusliiton toimitusjohtaja Mika Ilom√§ki. Perjantaina 8.6.2018 solmitun yhteisty√∂sopimuksen keski√∂ss√§ on erityisesti leiritystoiminta ja asiantuntijayhteisty√∂ lajin kehitt√§miseksi ja edist√§miseksi. Yhteisty√∂n merkeiss√§ on aloitettu jo tulevaa hiihtosuunnistuskautta varten urheilijatestaukset Santasport Lapin Urheiluopiston valmennuskeskuksen kanssa.

Kuvassa Santasport Lapin Urheiluopiston hiihtolajien lajivastaava Janne Hyyppä (vas.) ja hiihtosuunnistusmaajoukkueen päävalmentaja Jarkko Urpalainen.

"Santasportista tulee hiihtosuunnistuksen kotimaan leirityksen keskus. Erinomaiset talvilajien olosuhteet, opiston osaaminen ja mahdollisuus lajienväliseen yhteistyöhön maastohiihdon kanssa olivat tärkeitä kriteereitä yhteistyön aloittamiselle", summaa yhteistyön hiihtosuunnistuksen päävalmentaja Jarkko Urpalainen.

Santasport Lapin Urheiluopisto tulee toimimaan vuonna 2020 j√§rjestett√§vien opiskelijoiden hiihtosuunnistuksen MM-kilpailujen j√§rjest√§j√§n√§ yhdess√§ Rovaniemen kaupungin, Ounasvaaran Hiihtoseuran, Olympiakomitean sek√§ Suomen Suunnistusliiton kanssa. Opiskelijoiden MM-kilpailut ovat Kansainv√§liselle Suunnistusliitolle t√§rke√§ v√§lietappi, kun hiihtosuunnistusta tavoitellaan olympialajiksi.

Santasportin ja Suunnistusliiton yhteisty√∂sopimus on nelivuotinen.

Lisätiedot:
Mika Ilomäki