Aukioloajat  |   Vastaanotto 020 798 4202   |   Myynti 020 798 4222

Tiedote - Santasport Lapin Urheiluopisto ja Suomen Suunnistusliitto ovat solmineet yhteistyösopimuksen hiihtosuunnistuksen maajoukkuetoimintaa koskien

Artikkelin sisältö:

Tiedote 11.6.2018

Santasport Lapin Urheiluopisto ja Suomen Suunnistusliitto ovat solmineet yhteistyösopimuksen hiihtosuunnistuksen maajoukkuetoimintaa koskien. Sopimuksen allekirjoittivat Santasport Lapin Urheiluopiston tulosaluejohtaja Heikki Keskitalo ja Suomen Suunnistusliiton toimitusjohtaja Mika Ilomäki. Perjantaina 8.6.2018 solmitun yhteistyösopimuksen keskiössä on erityisesti leiritystoiminta ja asiantuntijayhteistyö lajin kehittämiseksi ja edistämiseksi. Yhteistyön merkeissä on aloitettu jo tulevaa hiihtosuunnistuskautta varten urheilijatestaukset Santasport Lapin Urheiluopiston valmennuskeskuksen kanssa.

Kuvassa Santasport Lapin Urheiluopiston hiihtolajien lajivastaava Janne Hyyppä (vas.) ja hiihtosuunnistusmaajoukkueen päävalmentaja Jarkko Urpalainen.

"Santasportista tulee hiihtosuunnistuksen kotimaan leirityksen keskus. Erinomaiset talvilajien olosuhteet, opiston osaaminen ja mahdollisuus lajienväliseen yhteistyöhön maastohiihdon kanssa olivat tärkeitä kriteereitä yhteistyön aloittamiselle", summaa yhteistyön hiihtosuunnistuksen päävalmentaja Jarkko Urpalainen.

Santasport Lapin Urheiluopisto tulee toimimaan vuonna 2020 järjestettävien opiskelijoiden hiihtosuunnistuksen MM-kilpailujen järjestäjänä yhdessä Rovaniemen kaupungin, Ounasvaaran Hiihtoseuran, Olympiakomitean sekä Suomen Suunnistusliiton kanssa. Opiskelijoiden MM-kilpailut ovat Kansainväliselle Suunnistusliitolle tärkeä välietappi, kun hiihtosuunnistusta tavoitellaan olympialajiksi.

Santasportin ja Suunnistusliiton yhteistyösopimus on nelivuotinen.

Lisätiedot:
Mika Ilomäki