Opening hours  |   Reception 020 798 4202   |   Sales 020 798 4222

Viisi vinkkiä, joilla selviydyt pikkujoulukaudesta ilman lisäkiloja

Olet ahkeroinut treeneiss√§ koko syksyn saavuttaaksesi timmimm√§n ulkomuodon. Olet tehnyt ruokavalioremonttia ja saanut siistitty√§ sy√∂misi√§si. Olosi on energinen, kevyt ja itsevarma. Nyt pikkujoulukauden alkaessa ehk√§ v√§h√§n kauhulla jo mietit, valuuko syksyn aikana tekem√§si ty√∂ hukkaan ja tulevatko mahdollisesti tiputetut kilot takaisin korkojen kera. Pikkujoulukausi huipentuu tietenkin viel√§ itse p√§√§juhlaan ‚Äď jouluun, jolloin tarjolla on suklaata ja kinkkua aamusta iltaan. Jos koluttavanasi ovat firman pikkujoulut, harrastusporukan sek√§ oman kaveriporukan kekkereit√§, tulee juhlintaa monelle viikonlopulle, usein per√§kk√§in. Vet√§m√§ll√§ joka viikonloppu ruoka- ja juoma√∂verit, voit olla varma ett√§ ‚ÄĚjoulup√∂h√∂morkkis‚ÄĚ on valmis. Muutamalla yksinkertaisella vinkill√§ ja etuk√§teisvalmisteluilla voit kuitenkin selvit√§ notkuvien herkkup√∂ytien ja kuohujuomien keskell√§, ilman pahaa morkkista ja p√∂h√∂ttynytt√§ kroppaa.

  1. Valitse monien juhlien joukosta yhdet pikkujoulut, joihin panostat ja annat itsellesi luvan herkutella ja nauttia illasta. Kun tiedostat tämän etukäteen, sinun ei tarvitse koko iltaa miettiä, mitä tämä mässäily kropallesi tekee. Yksi ilta ei pilaa mitään! Varaa seuraavaksi aamuksi terveellistä ruokaa jääkaappiin, ja vastusta tiukasti pitsanhimoa. Kun juhlat on juhlittu, siisti arkisyöminen saa luvan jatkua!
  2. Muissa kauden kekkereiss√§ asennoidu ‚ÄĚolemaan n√§tisti‚ÄĚ. P√§√§t√§, ett√§ valitset noutop√∂yd√§st√§ lautasellesi p√§√§asiassa kasviksia, salaatteja ja kevyempi√§ vaihtoehtoja. Lis√§ksi lihaa ja kalaa voi huoletta sy√∂d√§ kohtuullisen m√§√§r√§n, lautasmalli on hyv√§ l√§ht√∂kohta. √Ąl√§ p√§√§st√§ juhlamekkoasi kirist√§m√§√§n, v√§lt√§ √§hkyyn sy√∂mist√§. Ota korkeintaan yksi lasi viini√§, juo runsaasti vett√§ ja mene ajoissa nukkumaan.
  3. Juhlap√§iv√§n aamuna k√§y vet√§m√§ss√§ kunnon hikitreeni. Huolehdi my√∂s, ett√§ sy√∂t s√§√§nn√∂llisesti muutaman tunnin v√§lein koko p√§iv√§n ajan etk√§ ‚ÄĚs√§√§stele‚ÄĚ vatsalaukkuasi iltaa varten. Voit jopa sy√∂d√§ kotona kunnon ruoan ennen juhliin l√§ht√∂√§. N√§in et pysty ahtamaan itse√§si t√§yteen juhlissa, vaan pystyt pit√§m√§√§n lautasen kevyen√§ ja tyyty√§ vain maistelemaan. Edelleen, muista juoda paljon vett√§!
  4. Lupaudu ystävillesi toimimaan kuskina ja pysy vesilinjalla. Sovi juhlia seuraavalle aamulle lenkkitreffit kaverin kanssa. Vaikka olisit valvonut vähän myöhempään, aamupäivän reippailu kirpakassa säässä piristää kummasti ja saat taatusti virkeän olon! Voit lämmöllä muistella muita juhlijoita, joilla todennäköisesti on hieman nuutuneempi olotila.
  5. Opettele juhlimaan ilman alkoholia, ja myös kieltäytymään. Kaikkiin juhliin ei ole pakko osallistua. Myös oman perheen tai ystäväporukan kanssa voit viettää terveellisempiä pikkujouluja kotona esimerkiksi kevyen kotiruuan, glögin ja vaikkapa lautapelien parissa.

 

Jos onnistut pysymään suunnitelmassasi, taputa itseäsi olalle ja nauti edelleen keveästä ja timmistä olostasi! Sitten onkin hyvä tehdä jo seuraava sotasuunnitelma itse joulua varten…

Iloista ja freesiä pikkujoulukautta kaikille!

Toivottaa Personal Trainer Mari