Usein kysyttyä

Ohjeita ja vinkkejä jäsenille sekä jäsenyydestä kiinnostuneille.

Jäsenyys

  • 1. Voinko käydä tutustumassa Santasportin liikuntaklubilla ennen kuin liityn jäseneksi?

    Kyllä! Mikäli asut Rovaniemen alueella ja olet täyttänyt 15 vuotta, olet tervetullut tutustumaan ilmaiseksi kerran. Tutustumiskäynnin aikana voit käydä kuntosalilla, ryhmäliikunnassa ja kylpylässä. Tutustumiskäynnistä tulee sopia aika asiakasneuvojan kanssa, jotta voimme esitellä sinulle tilat ja palvelut eikä sinun tarvitse seikkailla itse tiloissamme. Ota yhteyttä asiakasneuvoja@santasport.fi tai 020 798 4268 sopiaksesi tutustumiskäynnin.

  • 2. Miten liityn jäseneksi?

    Jäseneksi liittyminen onnistuu verkkosivuillamme https://santasport.fi/product/liikuntaklubin-jasenyys/ tai asiakasneuvojan kautta laittamalla viestiä asiakasneuvoja@santasport.fi tai soittamalla 020 798 4268.

  • 3. Voiko alaikäinen liittyä jäseneksi?

    Kyllä. Liikuntaklubin ikäraja on 15 vuotta. Nuorisoklubijäsenyys on tarkoitettu 15-17 vuotiaille. Alle 18-vuotiailta vaaditaan huoltajan suostumus jäsenyyteen, sillä alaikäisen jäsenyys ja maksut ovat aina ensisijaisesti huoltajan vastuulla. Nuorisoklubijäsenyydestä solmitaan jäsensopimus, jonka allekirjoittaa huoltaja joko paikan päällä tai täyttämällä suostumuslomakkeen täällä: https://www.santasport.fi/alaikaisen-jasenyys. Nuorisoklubiin liittymisestä voi olla yhteydessä asiakasneuvojaan asiakasneuvoja@santasport.fi tai soittamalla 020 798 4268.

  • 4. Saako sairastumisten ajalta hyvitystä jäsenmaksuihin?

    Mikäli sairastut yli kuukauden ajaksi, hyvitämme jäsenmaksusi lääkärintodistusta vastaan. Lyhyet, tavanomaiset sairaudet (mm. flunssa) eivät oikeuta jäsenmaksun hyvitykseen. Vakavissa sairastumis- ja loukkaantumistapauksissa lääkäri voi kirjoittaa todistuksen täydestä liikkumiskiellosta, jolla jäsensopimus voidaan irtisanoa päättymään kesken sopimuskauden kuukauden irtisanomisajalla. Sairaslomista tulee ilmoittaa mahdollisimman pian sähköpostilla asiakasneuvoja@santasport.fi.

  • 5. Voiko jäsenyyden laittaa tauolle?

    Jäsenyys voidaan keskeyttää vähintään kuukauden ajaksi raskauden, armeijan tai työkomennuksen perusteella. Tauosta tulee sopia erikseen laittamalla viestiä asiakasneuvoja@santasport.fi, ja sen perusteesta tulee esittää kirjallinen todistus. Toimitathan todistuksen (esim. muuttoilmoitus tms.) meille taukoasian käsittelyä varten. Keskeytys ei lyhennä sitovaa sopimuskautta eikä taukoa hyvitetä takautuvasti.

    Jäsenille annetaan myös mahdollisuus keskeyttää jäsenyys max. kahden kuukauden ajaksi vuodessa ilman aiemmin mainittuja perusteita. Keskeytyksistä peritään tässä tapauksessa 12,50€/kk suuruinen keskeytysmaksu.

  • 6. Onko jäsenyyttä mahdollista vuokrata toiselle henkilölle?

    Kyllä. Jäsenyyden voi vuokrata toiselle henkilölle minimissään yhden kuukauden ajaksi. Jäsen ja vuokraaja sopivat keskenään vuokraushinnasta ja ajasta. Jäsenyyden vuokraamisesta tulee ilmoittaa asiakasneuvojalle sähköpostitse asiakasneuvoja@santasport.fi ennen vuokrauksen alkua.

     

  • 7. Mitä etuja jäsenyys tarjoaa ja miten voin hyödyntää niitä?

    Jäsenet saavat seuraavia alennuksia ja etuja Santasportin ja yhteistyökumppaniemme palveluista kuvallista jäsenkorttia näyttämällä:

    – maksuton tapaaminen valmentajan kanssa tai kehonkoostumusmittaus 1krt/vuosi

    – keilaus jäsenaikojen ulkopuolella -20%

    – kylpyläliput samassa taloudessa asuville -20%

    – välinevuokraus -20%

    – Santasport pilateksen sarjakortit -20% (corestudio)

    – Terveystalo Liikuntaklinikan palvelut -10%

    – Santa´s Fysion palvelut -10%

    – FitGolf Studion palvelut -10%

    – Gymnationwearilta -10%Puhdistamon tuotteista -25%

     

  • 8. Miten irtisanoudun jäsenyydestä?

    Jäsenyydessä on 1kk:n irtisanomisaika. Jäsenyys päättyy irtisanoutumisesta seuraavan kuukauden viimeisenä päivänä. Irtisanominen tulee ilmoittaa sähköpostitse asiakasneuvoja@santasport.fi tai kirjallisena vastaanottoon. Huomioithan, että laskun maksamatta jättäminen ei korvaa irtisanomisilmoitusta eikä poista maksuvelvollisuutta. Jäsenyyden irtisanomiseen tarvitaan aina kirjallinen/sähköinen irtisanoutumisilmoitus.

Ryhmäliikunta

  • 1. Mistä ryhmäliikuntakalenteri löytyy?

    Ryhmäliikuntakalenteri löytyy osoitteesta: https://santasport.cubemanager.fi/calendar/client/. Näkymästä avautuu kyseisen päivän tunnit, ja klikkaamalla oikeassa yläkulmassa olevaa nuolta, pääset selaamaan seuraavia päiviä.

  • 2. Voiko ryhmäliikuntaan osallistua ilman jäsenyyttä?

    Kyllä. Ryhmäliikuntatunneille voi osallistua kertalipulla, joka on ostettavissa vastaanotosta. Hinta on 10€ (opiskelijat/eläkeläiset/terveysliikunta/äiti&vauva 7,50€). Kertakävijät voivat varata paikkansa tunnille saman päivän aikana soittamalla vastaanottoon 020 798 420 tai paikan päällä.

  • 3. Täytyykö ryhmäliikuntatunnille varata paikka ja miten se tapahtuu?

    Suosittelemme varaamaan paikan tunnille, sillä muuten emme voi taata tunnille mahtumista.

    Jäsenet voivat varata paikan ryhmäliikuntatunnille varausjärjestelmän kautta osoitteessa https://santasport.cubemanager.fi/calendar/client/. Tunnukset saat asiakasneuvojalta. Jäsenet ovat oikeutettuja varaamaan paikan jopa 10 päivää etukäteen. Mikäli tunti on täynnä, voit ilmoittautua jonoon painikkeesta ”Jonoon”. Saat ilmoituksen tekstiviestitse, mikäli sinulle vapautuu paikka.

    Jos et ole liikuntaklubin jäsen, voit osallistua ryhmäliikuntaan ostamalla kertalippuja. Kertakävijät voivat varata paikkansa saman päivän aikana soittamalla vastaanottoon 020 798 4202. Terveysliikuntatunneille voi varata paikkoja saman viikon aikana. Tunnille voi myös saapua ilman varausta, vapaat paikat täytetään tulojärjestyksessä. Kertakävijät saapuvat tunneille vastaanoton kautta, missä heidät kirjataan tunnille.

  • 4. Mistä saan tunnukset varausjärjestelmään?

    Tunnukset varausjärjestelmään saat jäseneksi liittymisen yhteydessä sähköpostitse tai pyytämällä tunnukset asiakasneuvojalta asiakasneuvoja@santasport.fi / 020 798 4268.

  • 5. Milloin ja miten ryhmäliikuntavaraus tulee lunastaa?

    Varaus tulee lunastaa kuvallisella kulkukortilla vastaanoton tai ryhmäliikuntasalien edustalla olevalla kirjautumiskoneella ennen tunnille saapumista. Kertakävijät ilmoittautuvat tunneille vastaanotossa, jossa heidän varaus kirjataan lunastetuksi.

    Muistathan aina kirjata itsesi sisään kirjautumiskoneella ennen tunnin alkua. Tämä on tärkeää, jotta voimme seurata osallistujamääriä tunneilla.

     

  • 6. Miten voin perua ryhmäliikuntavarauksen?

    Mikäli et pääse tunnille, varaus tulee peruuttaa viimeistään 2 tuntia ennen tunnin alkua. Kolmesta lunastamattomasta varauksesta tunnukset lukkiutuvat väliaikaisesti. Saat tunnukset heti takaisin käyttöösi maksamalla 5€:n avausmaksun vastaanotossa. Voit perua varauksesi omilla tunnuksillasi varausjärjestelmässä. Mikäli joudut perumaan paikkasi äkillisesti sen jälkeen, kun peruutusaika on jo mennyt umpeen, laita viestiä ryhmäliikuntavastaavallemme ryhmaliikunta@santasport.fi niin perumme se jälkikäteen.

     

  • 7. Mitä tarkoittaa terveysliikunta ja miten sinne voi osallistua?

    Terveysliikuntatunnit ovat kaikille sopivia matalan kynnyksen tunteja, joilla luodaan pohjaa omalle hyvinvoinnille ja ylläpidetään terveyttä. Tuntien suunnittelussa on otettu huomioon etenkin ikäihmisten terveyttä ja toimintakykyä ylläpitävä liikunta ja monipuolisen tuntitarjontamme myötä pääset harjoittamaan kaikkia terveyskunnon osa-alueita. Terveysliikuntakalenterin tunnit ovat nähtävissä: https://santasport.fi/vapaa-aika/ryhmaliikunta/.

    Terveysliikuntatunneille voi osallistua kertamaksulla (7,50€). Terveysliikuntatunneille voi varata paikkoja saman viikon aikana vastaanotosta. Tunnille voi myös saapua ilman varausta, ja vapaat paikat täytetään tulojärjestyksessä. Kertakävijät saapuvat tunneille vastaanoton kautta, missä heidät kirjataan tunnille.

  • 8. Miten löydän itselleni sopivan tunnin?

    Ryhmäliikuntatuntimme ovat kategorioitu eri värein helpottamaan sinulle sopivan tunnin löytämistä. Kategoriat ovat seuraavat:

    Lila: Terveysliikunta. Terveysliikuntatunnit ovat kaikille sopivia matalan kynnyksen tunteja, joilla luodaan pohjaa omalle hyvinvoinnille ja ylläpidetään terveyttä. Tuntien suunnittelussa on otettu huomioon etenkin ikäihmisten terveyttä ja toimintakykyä ylläpitävä liikunta ja monipuolisen tuntitarjontamme myötä pääset harjoittamaan kaikkia terveyskunnon osa-alueita.

    Sininen: Kehonhuolto ja rentoutuminen. Näihin tunteihin kuuluvat pehmeät ja harmoniset lajit, joiden avulla kehität kehonhallintaa, liikkuvuutta, syvien vartaloa tukevien lihasten toimintaa sekä rentoutat kehon lisäksi myös mieltä.

    Harmaa: Lihaskunto ja kehonhallinta. Harmaalla merkityillä tunneilla kehität lihasvoimaa ja -kestävyyttä monipuolisesti.

    Vihreä: Sisäpyöräily. Näillä tunneilla harjoitat kestävyyskuntoa eri mittaisilla ja eri tehoisilla  pyöräilytunneilla.

    Oranssi: Tanssi ja syke. Oranssilla merkityt tunnit tarjoavat rytmikästä ja sykettä nostavaa liikuntaa. Tunneilla ylläpidät ja kohotat kuntoasi hauskasti ja monipuolisesti.

    Turkoosi: Vesiliikunta. Virkisty vedessä ja kohota samalla kuntoasi vesiliikunta-tunneilla! Vedessä vahvistuu koko keho.

    Keltainen: Äitiysliikunta. Tunneilla keskitytään keskivartalon lihasten aktivointiin, kehonhallintaan ja -huoltoon sekä lihaskuntotreeniin, ottaen huomioon raskauden ja synnytyksen aiheuttamat muutokset kehossa.

Laskutus

  • 1. Mitä eri vaihtoehtoja on jäsenyyden maksamiseen?

    Jäsenmaksun voi maksaa joko vuosimaksuna tai kuukauden välein e-laskulla tai paperilaskulla. Jäsenmaksujen eräpäivä on kuukauden 1. päivä. E-laskusopimus tulee tehdä verkkopankissa mahdollisimman pian liittymisen jälkeen, jotta laskutussopimus ehtii tulla voimaan ennen seuraavaa e-laskuveloitusta. Mikäli asiakkaalla ei ole e-laskusopimusta, lähetetään paperilasku, josta veloitetaan 5€:n toimistokulu.

    Lisäksi jäsenmaksujen maksamiseen käyvät seuraavat liikuntaedut: ePassi, Smartum, Edenred ja Tyky-setelit. Liikuntaeduilla maksettaessa setelit tai sähköinen saldo tulee toimittaa Santasportin vastaanottoon kolme viikkoa ennen seuraavan laskun eräpäivää, jotta saldo ehtii kuittaantua laskuun. Mikäli lasku on ehditty lähettää ennen setelien tai saldon toimittamista, hyvitetään liikuntaedun saldo tulevassa laskussa. Saldoa voi siirtää kerralla useamman jäsenmaksun edestä. Saldo käytetään tällöin automaattisesti tulevien jäsenmaksujen kuittaamiseen. Siirrettyjä saldoja ei palauteta, vaikka jäsenyys päättyisi ja saldoja on vielä sisällä. Mobiilisovelluksen kautta maksettaessa, ole yhteydessä vastaanottoon, laskutukseen tai asiakasneuvojaan.

  • 2. Miksi sain laskuni paperisena?

    Lasku tulee paperisena postitse, mikäli e-laskutilausta ei ole voimassa. E-laskutilaus tulisi tehdä heti liittymisen jälkeen, jotta se ehtii mukaan pankin järjestelmiin seuraavan kuukauden laskua varten.

  • 3. Miten saan e-laskun käyttöön?

    E-laskun voi tilata verkkopankissa seuraavasti:

    1. Kirjaudu verkkopankkiisi
    2. Hae laskuttajaksi Santasport Finland Oy
    3. Laita viitteeksi 1232
    4. Laita henkilötunnuksesi kohtaan, jossa kysytään yksilöintitietoa.

     

  • 4. Olen hukannut laskuni. Mitä teen?

    Laita viestiä laskutukseen laskutus@santasport.fi, niin lähetämme sinulle laskukopion.

Yleistä

  • 1. Miten pääsen kulkemaan kulkuporteista ja ovista?

    Jäseneksi liittyessä sinulle tehdään kuvallinen kulkukortti, jolla pääset kulkemaan porteista ja ovista. Kulkukortilla saat lukittua myös pukuhuoneiden älykaapit. Kulkukorttiin ladataan kerralla 6kk tai 12kk kulkuoikeutta, joten se tulee käydä päivittämässä kulkuoikeuden päättyessä vastaanotossa.

    Kylpylään mennessäsi tarvitset rannekkeen, jolla saat lukittua pukukaapin. Rannekkeen saat vastaanotosta jäsenkorttia näyttämällä.

  • 2. Mikä on ikäraja Santasportin liikuntaklubille?

    Ikäraja liikuntaklubille on 15 vuotta. Meillä on nuorisojäsenyys, joka on suunniteltu 15-17 -vuotiaille nuorille harjoittelun aloittamiseksi. Nuorisojäsenyyteen sisältyy kuntosali, ryhmäliuikuntatuntien ja kylpylän käyttö. Nuorisojäsenyydestä vastaa huoltaja.

     

  • 3. Voiko lapsen ottaa mukaan salille?

    Kuntosalille ei voi ottaa mukaan alle 15-vuotiasta lasta turvallisuussyistä. Poikkeuksena on kantokopassa oleva vauva, jonka voit ottaa mukaan salille arkisin klo 6-16 välisenä aikana. Liikkumaan oppineelle lapselle oikea paikka on lapsiparkki. Lapsiparkki on käytössä 3-10-vuotiaille lapsille ja pikkuparkki yli 1-vuotiaille, jonne voi jättää lapsen kuntoilujen ajaksi aukioloaikojen puitteissa.

  • 4. Miten lapsiparkki toimii ja täytyykö sinne varata paikka?

    Lapsiparkki on käytössä jäsenten 3-10-vuotiaille lapsille ja pikkuparkki yli 1-vuotiaille, enintään 1,5h kerrallaan. Lapsiparkkiin voi jättää lapsen kuntoilujen ajaksi aukioloaikojen puitteissa. Lapsiparkissa on ohjaaja valvomassa toimintaa.

    Lapsiparkissa on tilaa 12 lapselle kerrallaan, joten varaus tulee tehdä varausjärjestelmän kautta osoitteessa: https://santasport.cubemanager.fi/client. Tunnukset saat asiakasneuvojalta. Lapsiparkin kalenteri löytyy ylävalikosta kohdasta ”Kalenterit”, kun olet kirjautuneena sisään.

    Katso aukiolot: https://santasport.fi/product/lapsiparkki/

  • 5. Mihin voin pysäköidä auton?

    Voit pysäköidä Santasportin yleiselle parkkialueelle sekä Lappi Areenan parkkipaikoille. Jäsenet pääsevät myös pysäköimään auton puomien takana olevalle parkkipaikalle kulkukortilla. Huomioi, että pysäköintiaika on 3h kiekolla.

  • 6. Haluaisin päivittää saliohjelmaani. Miten se onnistuu ja paljonko se maksaa?

    Jäsenet saavat kerran vuodessa yhden ilmaisen saliohjauksen, jossa tehdään henkilökohtainen saliohjelma. Ensimmäisenä jäsenyysvuotena ohjauksia saa kaksi ja myös nuorisoklubijäsenyyteen näitä kuuluu kaksi. Jos haluat päivittää ohjelmaasi useammin, veloitamme ohjauksesta yhden Personal Training -tunnin verran (70€). Voit kysyä ohjelmaa/ohjausta suoraan salin ohjaajilta tai laittamalla viestiä asiakasneuvojallemme asiakasneuvoja@santasport.fi.

  • 7. Voinko tuoda ystävän tutustumaan liikuntaklubille?

    Jäsen voi tuoda kerran ystävänsä tutustumaan klubille. Ystävä saa maksuttoman kertakäynnin jättämällä yhteystiedot vastaanottoon.

  • 8. Voinko tulla valmentamaan asiakastani Santasportille?

    Haluamme varmistaa, että valmennustoiminta on luotettavaa ja laadukasta liikuntaklubilla. Näin ollen edellytämme kaikilta liikuntaklubilla valmennus- tai ohjaustoimintaa harjoittavilta tahoilta voimassaolevaa yhteistyösopimusta liikuntaklubin kanssa. Varmistathan siis yhteistyösopimusasiat kuntoon, ennen kun valmennat liikuntaklubilla.

Kysy lisää: asiakasneuvoja@santasport.fi tai puh. 020 798 4268.

SANTASPORT LIIKUNTAKLUBI

Liity jäseneksi jo tänään

Santasport liikuntaklubi tarjoaa Rovaniemen monipuolisimmat liikuntapalvelut. Liikuntaklubin jäsenenä pääset treenaamaan kuntosalilla, hikoilemaan tai palautumaan ryhmäliikuntatunneilla, nauttimaan kylpylän palveluista tai vaikkapa keilaamaan.  Lapsiparkkimme tarjoaa liikunnallista tekemistä lapsellesi sillä aikaa kun olet itse liikkumassa.